Program

Etikus marketing

A Szerencsejáték Zrt. tevékenysége, a szerencsejátékok szolgáltatása természetéből adódóan szoros bizalmi kötődést alakít ki és ápol a játékosokkal. A bizalom megőrzése szempontjából kimagasló jelentőségű a nemzeti lottótársaság etikus marketing és kommunikációs tevékenysége.

Ennek szabályrendszerét a Reklámetikai Kódexünk biztosítja 2010 óta, amely a jelenlegi hazai jogi és reklámetikai szabályoknál szigorúbb elvárásrendszer, betartásának ellenőrzését pedig független szervezetre, az Önszabályozó Reklám Testületre (ÖRT) bízta a társaság. Ezen túlmenően kommunikációs tevékenysége során vállalatunk a Magyar Reklámetikai Kódex gondozását is végző Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) tagjaként annak ajánlásait is kötelezően elfogadja önmagára nézve. A Társaság reklámkampány anyagokat előzetesen véleményeztet az ÖRT-tel.

A kódex legfontosabb előírásai:

  • őszinte, hiteles kommunikációt folytatunk a szerencsejátékokkal, illetve a tevékenységünkkel összefüggő, esetleges kedvezőtlen társadalmi hatásokkal kapcsolatban
  • kommunikációnk nem irányulhat sérülékenynek minősülő csoportokra, különösen a kiskorúakra
  • kommunikációnkban nem szerepelhetnek 18 évnél fiatalabbakat, és rájuk jellemző szubkultúra elemeit sem tartalmazhatják
  • tilos a gyermek-, illetve fiatalkorúak szerencsejátékban való részvételére ösztönző reklám
  • társaságunk által kínált játékokat soha nem a munkáért járó kereset alternatívájaként mutatjuk be
  • a reklámok nem ösztönözhetnek a játékosok anyagi lehetőségeit meghaladó költekezésre
  • kampányainkban nem jelenik meg olyan üzenet, hogy ha többet játszik valaki, többet is nyer
  • csak alacsony vagy közepes kockázatú, jól ellenőrzött játékokat reklámozunk
  • minden kommunikációs felületen megjelenik a felelős játék elve, a Maradjon játék felirat (hashtag) és a 18 éven aluliak tilalmát jelző ikon
  • tájékoztatás nyújtunk a prevenciós lehetőségekről a maradjonjatek.hu weboldalon.

A Kódexet és az abban foglalt kritériumokat a Szerencsejáték Zrt. nem csupán önmagára nézve tartja kötelezőnek, hanem minden, vele szerződéses kapcsolatban álló üzleti partnerétől maximálisan elvárja azok betartását, ezzel szavatolva, hogy termékei és szolgáltatásai teljes értékláncában maradéktalanul érvényesüljenek.

Vissza

Önteszt